Mercedes 250D W124 1986 – SPRZEDANY

Mercedes 250D z legendarnym silnikiem diesla, pięknym wnętrzem w kolorze „datel” i w niespotykanym (choć dyskusyjnym) kolorze nadwozia „trzcinowa zieleń”. Sprowadzony został ze Szwajcarii lutego 2015r. Od tego czasu użytkowany przez nas jako auto na co dzień. W tym czasie pokonaliśmy nim przeszło 30’000km. Od czasu zakupu przez około półtorej roku jeździł w dni powszednie trasy po 60km (tam i z powrotem), poza tym użytkowany na dłuższych trasach po Polsce i raz czy dwa do Szwajcarii.

Mercedes 250D W124
Rok produkcji: 1986
Przebieg: 195’000 km
Pojemność: 2495 cm3
Moc silnika: 90 KM
VIN: WDB1241251A171987

Mercedes 250D z legendarnym silnikiem diesla, pięknym wnętrzem w kolorze „datel” i w niespotykanym (choć dyskusyjnym) kolorze nadwozia „trzcinowa zieleń”. Sprowadzony został ze Szwajcarii lutego 2015r. Od tego czasu użytkowany przez nas jako auto na co dzień. W tym czasie pokonaliśmy nim przeszło 30’000km. Od czasu zakupu przez około półtorej roku jeździł w dni powszednie trasy po 60km (tam i z powrotem), poza tym użytkowany na dłuższych trasach po Polsce i raz czy dwa do Szwajcarii. Auto jest mistrzem ekonomii – w trasie przy 120km/h spala ok. 5,6l/100km, co jak na dużego sedana jest świetnym wynikiem. Większość czasu garażowany.

Posiada książkę serwisową wypełnianą do końca, dwa oryginalne kluczyki, oryginalny hak wraz z zamkiem i całym „osprzętem” oraz książeczkę ABGAS dokumentująca kontrolę spalin – wpisy opatrzone stanem licznika spisywanym co dwa lata. W Polsce olej wymieniany w ASO Mercedes-Benz.

Wyposażenie:
–074A CLOTH LIGHT BROWN
-412 – 19951002 – ELECTRIC SLIDING ROOF
-412 – 19980716 – ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
-466 CENTRAL LOCKING SYSTEM
-506 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, LEFT AND RIGHT, HEATED (RIGHT ELECTRICALLY ADJUSTABLE), L.H.D.
-534 ANTENNA, MECHANICALLY OPERATED
-550 TRAILER COUPLING
-590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
-640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
-803 AEJ 06/1/M/X

Wyposażenie poza standardowym:
-klimatyzacja
-elektryczne szyby przednie z automatycznym otwieraniem
-elektryczne szyby tylne

Serwisowany przez nas na bieżąco, ostatni większy serwis wykonano na przełomie listopada/grudnia za kwotę około 2000zł – wymieniono m.in.: -kilka „szklanek”, -końcówki wtryskiwaczy,
-wspornik układu kierowniczego, -sprężyny dwóch synchronizatorów, -łożysko wałka sprzęgłowego, -tulejki cięgien zmiany biegów, -uszczelkę dekla wału korbowego, -uszczelniono przekładnię kierowniczą, -wyregulowano pompę wtryskową.

W ostatnim czasie zmienione zostały również wszystkie tulejki wahaczy z tyłu oraz sprężyny zawieszenia na krótsze i sztywniejsze (Jamex -20mm względem oryginału) dzięki czemu auto o wiele lepiej się prowadzi, nie przechyla się tak w zakrętach (co jest wadą pierwszej serii W124), a nadal jest komfortowe i nie ma problemu z eksploatacją na naszych drogach, nawet przy większym załadunku. W ostatnim czasie zamontowano oryginalny układ klimatyzacji (koszt ok. 4000zł).

Lista napraw wykonanych od samego początku jest o wiele dłuższa od przedstawionej powyżej (m.in. regeneracja rozrusznika, naprawa modułu oraz wymiana samych świec żarowych). Na większość części posiadamy WZ-ki z hurtowni.

Mimo że Mercedes był naszym daily carem traktowany był należycie. Wszystko było naprawiane na bieżąco i zrobione od A do Z. Dbaliśmy o najmniejszy szczegół.

Zostało zamontowane kilka dodatków ułatwiających nam życie, tj. klimatyzacja, elektryczne szyby (posiadamy oryginalne ręczne podnośniki wraz z korbami, gdyby ktoś zechciał zamienić), centralka do zamka z pilotem, moduł kierunkowskazów (wszystko montowane bez uszkodzenia oryginalnej instalacji), stałe zasilanie na haku, załączane przekaźnikiem, do zasilania przyczepy campingowej i gniazdo zapalniczki w bagażniku (montowane bez dziurawienia czegokolwiek) na kablach 2,5mm2 zabezpieczonych bezpiecznikiem oraz (strach się przyznać) światła led DRL, choć dzięki temu odbłyśniki przednich reflektorów są w idealnym stanie, wręcz jak nowe. Jak wiadomo ich wypalanie się jest wadą tego modelu, także dla chętnego dorzucimy zestaw, który był na aucie i jest do zamontowania w 5 minut (jak to wygląda można ocenić na ostatnich zdjęciach).

Zaraz po sprowadzeniu wymieniliśmy absolutnie wszelkie płyny ustrojowe, łącznie z olejem w skrzyni biegów i tylnym moście, nie wspominając o płynie hamulcowym wraz z tym w wysprzęgliku.

Olej zmieniany co 10’000km w ASO (początkowo Mobil 10W40, ostatnim razem Liqui Moly MoS2 10W40 wraz z płukanką). W ciągu ostatniego roku auto przejechało raptem 9’000km (serwis wypadał pod koniec czerwca) i nie ubyło grama oleju. Nie wymieniliśmy go aby pozostawić wybór przyszłemu właścicielowi (planowaliśmy przejść na LM 5W40).

Samochód nie posiada żadnej korozji, podłoga pokryta jest fabrycznym zabezpieczeniem, większość podwozia oraz newralgiczne miejsca zostały przez nas zabezpieczone dodatkową warstwą baranka. Niektóre elementy posiadają drugi lakier.

Auto jest w bardzo dobrym stanie, założone letnie opony również. Tylna szyba doskonale zachowana. Oryginalna kierownica, gałka zmiany biegów, tapicerka świetnie utrzymane. Fotel kierowcy posiada drobną przecierkę na boczku (przez nas użytkowany w pokrowcach, które nie są w komplecie). Drewna w bardzo dobrym stanie, jedynie koło przełączników szyb posiada drobne mankamenty. Wszystko sprawne w 100%.

Niedawno kompletnie wyczyszczony. Lakier wypolerowany i zabezpieczony powłoką polimerową.

Samochodem można wrócić na kołach, gdyż jest zarejestrowany i posiada świeże ubezpieczenie OC (ważne do 24.07.2018r.), przegląd był robiony na początku marca.

Cena uwzględnia drobne wady samochodu. Kupującemu pozostawiamy wybór kierownicy – drewniana czy oryginalna. Kupujący zwolniony z opłaty skarbowej. Miś koala przyjechał z autem, więc zostaje w nim na stałe 😉

Zapraszamy do kontaktu pod nr tel. : +48664113111
lub +48602103050
a także na Facebooku AutoBellofb.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *